Regn

Jisses vad det regnar, hela natten, dagen och nu på kvällen. Hagarna står under vatten till stor del trots att vi bor på en kulle med sluttande hagar. 
Så hästarna fick vara inne eftersom jag idag utan problem kunde hålla de sysselsatta. 

Malte fick på morgonen jogga i lina, då jag skulle rida honom på eftermiddagen när maken kom hem. Han kändes mjuk och lagom pigg när jag red. Vi jobbar med volter och skritt/trav på raka spår. Sen har jag mer och mer börjat tänka på att få en reaktion för min skänkel och mycket beröm. 

Majken red jag och vi jobbade skänkelvikning och att få henne att driva jämt. Trav/galopp på en stor 8volt och det tyckte hon var svårt först innan hon hittade balansen och vad vi skulle göra. 

Danny testade jag samma stång men med ett annat bridong, inte bättre, så vi testar ett annat på fredag igen. 
Vi jobbar vidare med att driva fram till handen och att bära på bakbenen. Galoppslutor och sedan fokus på formen och balansen i piruetterna. Bra känsla och känns fin just nu. 

(null)

Kommentera här: