Första dagen på semestern

Då äntligen kunde jag logga ut och känna mig klar med jobbet, så nu har jag semester. 
Jag började med att ta tag i något som hängt över mig länge - tvätta fönster. När det var klart så kände jag mig så lätt och full med energi och jag bannar mig själv för att skjuta upp saker. 

Red efter lunch först Danny och vi fortsatte vårt arbete från träningen med kontakt och mina händer. Inte alls lika jobbigt och det gick snabbare att få honom att förstå vad jag vill. Jag hoppas vi kan hålla i nu och verkligen cementera denna känsla. 
Majken och jag var inte riktigt på samma sida idag men vi jobbar med våra skänkelvikningar för att få ett jämnare driv och kontakt, vi jobbar med galoppfattningar och förvända galoppen för att bygga styrka så vi kan komma vidare. 
Sist men inte minst red jag Malte och vi hittade först drivet fram till ett mjukt stöd, sen blev det lite mer fokus på följsamheten att byta om volter och olika storlekar. 

Svettigt och det orsakar skavsår på olika ställen, jag fattar inte hur proffsen klarar av det så här på sommartid. 
(null)

Kommentera här: