Hemma igen

Tillbaka hemma efter semesterhelgen och det var dags att sätta igång alla tre nu trots värmen. 

De går ut i hagen mellan ca 7-12 och får komma in för lite vila innan aktiviteter, sedan ut igen vid ca 17-21. Det fungerar bra men det blir väldigt många steg eftersom de går uppe i sommarhagen nu.

Malte får nu komma igång och det mår han nog bra av. Jag har märkt att han lätt hakar upp bakbenen när han får vila och det försvinner när han hålls igång. Idag tömkörde vi på ridbanan och han såg fin ut. 

Majken fick gå på töm med equibandet även hon på ridbanan. Hon behövde få röra igång sig eftersom vi ska träna imorgon igen. 

Danny kommer också få träna imorgon och det var inte planerat men vi hoppar in som reserv. Så idag fick vi jobba igång oss och jag hade förberett mig på ett "städpass" men han var så häftig och lyhörd. Det kan kanske ha betydelse hur jag red från första steget, vilken inställning jag började rida med. Jag ville och bad om att ha honom framför skänkeln. 
(null)

Kommentera här: