Mentalt trött

Igår kväll blev det en rejäl urladdning och känslorna bubblade inom mig. Även i morse så kunde tanken slå mig och jag bara log, vi gjorde det! 
Men igårkväll så blåste det upp rejält och väderrapporterna lovade ingen skön läsning, vi funderade och tog sedan beslutet. 
Att stanna kvar och vänta på att starta vid 17-tiden och sedan kanske komma iväg vid 19, att Danny sedan skulle behöva stå 5-6 timmar i släpet och parrera vindbyarna kändes inte som den bästa belöningen efter helgen. Nä, vi beslutade oss för att packa ihop redan på morgonen och åka hem i dagsljus. 

På vägen hem så kändes det som helt rätt beslut också pga att jag kände mig helt mentalt supertrött. Jag tittade på filmen och läste protokollen, funderade och analyserade. 
Fortfarande är jag sjukt nöjd med gårdagen även om jag ser vad vi kan så mycket mer, jag är så taggad att nu träna vidare och jobba på att rida med det där lilla extra som vi behöver. 

Väl hemma så packades allt upp och jag fick tid att longera både Majken och Freddy innan jag landade i soffan innan kvällsfodringen. 
(null)


Kommentera här: