Sköna söndag

Dagen började med sovmorgon och hästarna fick frukost i boxen eftersom vädret bjöd på snöblandat regn. Eftersom det skulle klarna upp lite senare så fick de njuta inne ett tag. 

Jag passade på att rida Danny innan utsläppet och han fick stå på vibrationsgolvet innan och efter passet. Förutom styrketräning trav-passage så jobbade jag med byten på rak linje mot spegeln och travskolor. Styrka, styrka och åter styrka. Han (vi) slarvar ibland och då gör vi det lättare för oss men vi kommer inte åt och utvecklar oss. 

Freddy åkte på löshoppning igen efter ett vinteruppehåll och det tyckte han var roligt. Han tycker inte riktigt om att behöva ta i när han inte kommer rätt utan blir då lite avvaktande och fundersam. Men lastningen gick fint och han sköter sig väl. 
(null)

Han ser ut att hoppa av väldigt fint men när han väl gick ner för landning så släppte han ner bakbenen också och fick med sig bakbommen. En ögonblicksbild kan ge ett helt annat intryck än vad som hände IRL. 
Men jag gillade idag att se att han håller på att runda till sin unghästkropp. Det är något jag grubblat på hur jag ska jobba/fodra för att få, ska han visas om 2 månader så behöver han fylla i sig och bli lite mer häst. 

Kommentera här: