Träningsdag 2

Andra dagen på kickstarten för Danny. Han kändes fin och pigg men vi hittade inte riktigt drivet i traven innan vi började. 
Vi började med galoppen eftersom det just nu är den jag vill komma lite längre med. 
Att hitta påskjutet i tempoväxlingar är bra jobbigt tycker Danny men vi måste smörja upp växlarna nu. 
Några bytesserier och sedan blev det otaliga försök att hitta startknappen på 1orna. Jag är för långsam och hittar inte rytmen från början. Så frustrerande och jag känner mig rutten. Svetten sprutade och jag rev mitt hår, till slut orkade varken Danny eller jag med några byten. 
Traven blev så fin och vi gjorde lite skolor, jag njöt av känslan och livet var perfekt igen. Högerbogen är så viktig märkte jag och minsta lilla jag slutade rida så föll "korthuset" isär. 
Nöjda med oss själva, C var också nöjd med oss och min man likaså. En bra kväll i ridhuset helt enkelt! 

Kommentera här: