Slipa kanter

Nu är det bara en vecka kvar till årets första start och jag jobbar för fullt för att hålla mina nerver under kontroll. Vi slipar på formen och övar på alla rörelser för att känna oss så redo som vi kan vara. 

Igår red jag igenom programmet igen och vi filmade, väldigt nyttigt. Det är saker vi inte känner oss redo med men vi har haft svackor tidigare när det gäller saxen och seriebytena. Men det är främst mina vägar och förberedelserna till varje rörelse jag vill känna att jag har koll på denna tävling. 
Visst kommer tävlingsdjävulen i mig bli besviken när vi får missar men efter en stund så går det över och då hoppas jag att jag är nöjd med att ha ridit, både vägarna och igenom hela programmet. Att jag kommer ihåg att lätta av i handen, hålla om med ytterskänkel, forma runt hela innerskänkeln, vara lätt i sadeln, andas och se glad ut. 
Danny ska idag få jobba igen och gans vecka ser nog ut så här. 
Mån-ledig
Tis-dressyrpass
Ons-ledig eller på lina
Tor-lösgörande pass över bommar
Fre-dressyrpass
Lör- lina över bommar
Sön- tävling

Jag har kollat igenom min tävlingsväska och fracken, han måste vaccineras snart och schabraket är tvättat. Blicken långt fram, fokus, allt kommer gå bra. Meditation och yoga ska hjälpa mig att hålla lugnet och avspändheten när jag upptäcker att mina tankar och kroppen taggar till och blir spänd. 
(null)

Kommentera här: