Anmält mig

Nu är första tävlingen anmält och det ska bli så roligt. Ena sekunden känns Danny fin och vi tänker "nu j-la ska vi visa domarna i år", nästa sekund tappar vi bort känslan och jag funderar på att avanmäla mig. Det är nog tur att de krävde betalning direkt vid anmälan eftersom det är nog många som jag som velar fram och åter. Snålvargen i mig tillåter inte att låta 480kr brinna inne bara för att "känslan" inte riktigt är där. 
För ärligt, kommer någonsin känslan att vara på topp inför årsdebuten? 

Dagens pass kändes lugnt och harmoniskt, jobbet i torsdags med kortsidan kanske gjorde oss båda gott. 
Basic, basic, traggla igenom utbildningsskalan  med olika rörelser från LB upp igenom LA och Msv. Volter, skänkelvikning på långsidan, halvcirkel-halvcirkel gör underverk på både min och Dannys kropp. 
Idag strulade singelbyten igen och jag kom på att göra övningen med att vända över ridbanan flera gånger, noggranna hörn/vändningar med samling sedan lite fram och byte. Rakt efteråt och sedan samling inför vändning. Då släppte det och han blir så där lite för smidig och följsam. 

Idag var det också första träffen ned klubbens dressyrsatsning 2019. Det är så kul att vi även i år siktar mot att få med ett eller kanske rent av två lag. Gemensamma träningar för L och programridningar är några saker vi ska göra men jag ser fram emot kvällen med repetetion om mental träning. Mina hjärnspöken fick förra året lite för stort utrymme märkte jag. 
(null)

Kommentera här: