Tävlingsrapport dag2

En mysig morgon med härlig sol och vårluft. Danny kändes pigg på promenaden och njöt av utsikten från sitt fönster. Jag satt och skuggdömde för mig själv under fm, lärorikt och superroligt. 

På dagens framridning så var fokus på att försöka aktivera bakbenen mera men ändå behålla den mentala lösgjordheten. Ryggningar, tempoväxlingar och arbetspiruetter men också volter och skänkelvikningar. Tiden kändes bra och vi hade flera skrittpauser för att inte få mjölksyra. Vi taggade till lite på utebanan innan vi gick in. 

Jag red varje steg, tänkte på mig själv och att aktivera kraften bakifrån. Något bättre gick det men vi har ännu mer att locka fram. Godkända % i dagens PSG och det är jag nöjd över när jag faktiskt hade flera 5or i protokollet på dyra punkter. Jag är glad för alla byten fungerade även om hag fick vara tydlig och bestämd. 
(null)

Eftermiddagen tillbringades med att titta på fina och välkämpande ryttare i Inter1B. Innan en skön kvällspromenad och joggning för hand. 
(null)

Imorgon spänner vi bågen ännu mer innan vi drar oss hemåt. 
Helt underbar tävlingsplats med havet en kort promenad på avstånd, bra underlag och boxar. Hit kommer vi gärna igen trots kändistätt startfält och fina hästar. 

Kommentera här: