Jobbdagar

Efter två långa jobbdagar, då hästarna får vila, så kommer den sköna onsdagen. Med ny energi så tar jag mig an veckans träning av pälsklingarna. 

Danny joggades i ridhuset med kandar, jag kan stolt säga att jag höll planen med att ta det lugnt och inte börja kräva något. Efter lite trav och galopp så kändes han färdig, eller rättare sagt jag kunde inte tygla min längtan att börja trixa och fixa. Så vi skrittade ut lite och kände oss rätt nöjda i en klar, vacker men blåsig hösteftermiddag. 

Freddy fick sadel och longering. En pigg kille som sprang rejält av sig själv till en början men hela tiden lyssnande på mig. Inne i stallet igen hängde och klättrade jag lite, det är fortfarande lite läskigt. 

Jippie tömkörde jag på ridbanan. Hon var lite spänd och drog gärna ihop sig istället för att jobba över ryggen. Det blev mycket galopp:travövergångar och travjogg i låg form. 

Imorgon blir det ridning och stallpyssel för hela slanten. 
(null)

Kommentera här: