Inspirerad

Dagen börjar med den yngsta, Freddy. Longering över cavaletti med sadel och tillhörande hängning på båda sidor inne i stallet efteråt. 

Djupvågsmassage och tejpning av mig själv, det går framåt med att hitta det som orsakar min smärta och oförmåga att röra armen i vissa lägen. Axeln och skuldran är nu rörliga, det är nu överarmens muskler som måste bearbetas och bli mjuka igen. 

Efter vila och återhämtning så red jag Jippie på ridbanan. Började lite annorlunda genom att skritta mycket med många 10m volter. Vi fortsatte sedan med volter och att vända halvcirkel/halvcirkel. Galopp/trav-övergångar och en härlig rund känsla infinner sig. 

Kroppen sa ifrån och TVn kallade när dressyren började. Efter första gruppen så hade jag fått så mycket inspiration och ridlusten tog överhand.

Danny fick gå ett pass på ridbanan i skymningen. Trots lite duggregn svalkade skönt när vi jobbade på bärigheten och lösgjordheten. Övergångar och tempoväxlingar, långa svaga slutor i trav och galopp, öppnor och i det övergångar till skritt. Min mentala bild var GP-ritterna från TV och vi kämpar med att vara lätta i framdelen/handen. 
Jag kämpar med frustrationen över att inte riktigt hitta känslan, jag vill så mycket men vet inte riktigt vad det är jag måste ändra för att hitta dit varje dag/hela tiden. Vi måste jobba på att rida mer/ofta i den känslan för att kunna rida så på framridning/tävlingsbanan. 
Kanske är det dags för en vila igen. 
(null)

Kommentera här: