Dressyrhelg

Två dagar med dömning av fina ponnyryttare, alltid lika kul och inspirerade att se dessa unga ryttare rida rätt svåra program med många bedömningsgruppper. 
Att döma med två andra domare är väldigt lärorikt men också i början nervöst, jag är ännu väldigt ny och oerfaren men detta är 3 helgen med att döma tillsammans med andra och det stärker mig när vi ligger väldigt lika trots att vi sitter på olika ställen. 
Att döma är jobbigt men jag ångrar verkligen inte att jag utbildade mig. 

Imorse tömkörde jag Freddy innan jag åkte. Vi bytte varv även i trav utan problem. Jag kunde även springa med snett bakom utan att han blev orolig. 
(null)

På kvällen efter lite mat i magen, kände jag hur orken kom tillbaka och Danny fick ett jobb i ridhuset. 
Basic med fokus på lätt kontakt och bärighet. Vi jobbade lite med passagen och piaff innan vi avslutade med travskolor. 


Kommentera här: