Dressyrhelg hos L

Igår åkte hag med Danny till L för en 2dagars träning med övernattning i husbilen. 
Det blåste väldigt mycket och eftersom jag aldrig kört husbil med släp så kändes det väldigt nervöst. Men min underbara make kom till räddning och körde ekipaget till Nyköping innan han och dottern fortsatte till Linköping. Skönt att spara på energin och musklerna. 

Danny värmde vi upp med trav-galopp på stora volter och sedan övade vi på galoppfattningar efter kvicka skrittsteg. 
Travskolor och små tempoväxlingar, i vänster öppnan böjer jag halsen lite för mycket. Han kändes väldigt mjuk och lyhörd, ett grundpass  som är så viktigt. 

Sedan tittade jag på min vän och hennes 4åring, fick bra tips på hur jag ska jobba Jippie. 
Efter en kväll med god mat och mycket prat somnade vi i husbilen. Danny sov gott i sin stora halmbox. 

Idag fortsatte vi jobba på samma tema men även att få till känslan i byten. Det är så lätt att falla in i gamla mönstren och tillåta honom att ta stöd i handen istället för bära sig själv på bakbenen. 
Vi avslutade med passage-arbete och det är så svårt att hitta den där rätta mixen av drivning och förhållning. Jag är så stolt över honom och hoppas vi nästa säsong är starkare och bärigare än någonsin. Att det också kommer visa sig i procenten. 
(null)

(null)


Kommentera här: