2a dejten

Igår kväll hade H och Freddy sin andra dejt. Han är lite okoncentrerad när han behöver stå still men skötte sig väl, dock fungerade inte styrningen tillräckligt för att sätta sig i sadeln men han reagerade inget när hon reste upp överkroppen och viftade på "fel" sida. 
Nu ska Freddy och jag öva på styrning tills hon kommer igen på söndag. 

Jag red även Danny igår och idag. Vi jobbar med övergångarna galopp/skritt/galopp för att bygga bärighet och en lättare kontakt. 
Idag kom även Sharpman på ett av sina regelbundna besök i ridhuset. Danny fick sin sadel kontrollerad i förbigående eftersom jag hade lite funderingar. Jag har nog varit lite för dålig på att spänna gjorden och det påverkar såklart hur sadeln rör sig under passet. 
Danny fick även en present som kom med posten, ett Antares huvudlag till ett kandar. Han gillar skarpt sitt träns och nu när vi börjar rida på kandaret igen så saknade han nackstycket. 

Jippies vila börjar gå mot sitt slut och vi kör igång på lördag är planen om jag inte tjuvstartar imorgon med lite lättare promenad och jogg på lina. Ikväll så fick hon lite massage och handpåläggning för att fjäska lite för henne. Det ska bli kul att dra igång igen och jag hoppas hon vilat upp sig, för nu börjar träningen mot 5års kraven. 

(null)

Kommentera här: