Högt och lågt

Dagens träning för C resulterade i en mängd olika känslor med båda hästarna. 

Danny var först ut och vi hittade först en rätt trevlig känsla men tappade bort den när vi behövde flytta fram handen. Min hand och arm blir på något sätt stum, jag spänner främst vänster arm. Det blir inte bättre av att Danny hugger tag och bjuder in till dragkamp. 
Skänkelvikning och bogen-in för att jobba igenom. Lika i galoppen, det fungerar bra med skänkelvikning i galopp och jag ser på filmen vad jag behöver jobba med. 
Känslan vad jag har och hur det ser ut överensstämmer inte helt och det är frustrerande. Det kan se bra ut men känslan är rutten och okontrollerbar. Stundtals får jag en bra känsla och då njuter jag, jag vet att vi ska hitta dit en dag då vi alltid är där. Just nu är vi långt ifrån målet. 

Jippie kändes redan i stallet stirrig och stingslig. Jag skrittade rätt länge men borde kanske travat istället innan vi började. Vi började på minus idag och jobbade oss upp över nollan men vi kan så mycket bättre. 
Det hade varit roligt att få visa upp henne lite mer eftersom vi hittat ett bättre samspel de sista passen. 
Högt och lågt kändes det som att vi var idag, ingen tydlig plan och struktur på min ridning idag men hon skötte sig väl när det kom och gick andra hästar. Att hon sedan tyckte kortsidan med värmestugan var läskig idag försöker jag förtränga. 
Nya tag imorgon helt enkelt! 
(null)

Kommentera här: