Vila

Idag vilade jag, flera gånger. Lyssnade på kroppen som skrek igår kväll och blev både ledsen och rädd. Hoppas snart få hjälp men väntan känns lång, tills dess tömmer jag pillerburkarna med strikt tidsplan. Åter funderar jag på skillnaden mellan djursjukvård och den mänskliga (?!) sjukvården, var gick det snett? 

Danny gick ett pass i samma tecken som vanligt, vi bygger styrka och hitta knapparna. Börjar smyga in lite mer rörelser nu för att hitta känslan även i dessa. Stora arbetspiruetter och enstaka vändningssprång, inte bli stark eller krypa upp. Behålla lugnet är mitt mål med mig själv, inte tacka ja till dragkamp utan bjuda in till dans istället. 
Det är magiskt stundtals när vi sitter där och jag känner hur han förändras. Vägen är bra krokig men vi slutar inte kämpa och jag hoppas nästa år kunna se utvecklingen även i resultaten. 

Freddy hade en dejt med H och idag fick de sällskap av en annan häst. Lite spännande tyckte han men lugnade sig snabbt. 
Arbetet flyter på och även om han idag tappade lite farten så är vi sjukt stolta över honom. Att kunna rida runt i alla tre gångarter och byta varv är det som var målet, det enda som fattas nu är att han orkar hålla galoppen ett helt varv men vi är inte så oroliga. 

Jippie vilade idag och imorgon börjar 1,5 veckor med skogspromenader är planen om vädergudarna är på vår sida. Jag kommer få bra träning ett tag. 

Kommentera här: