Latlördag

Sovmorgon blev det, fördel med hösten att det är mörkt länge på morgonen så alla sover längre. 

Skogspromenad med Jippie och jag längtar till tisdag när jag ska börja tömköra. Varje dag i skogen är jag livrädd för vildsvinen eller jägare som inte kan se skillnad på häst vs vilt. Än så länge har vi inte träffat på något, tur är väl det. 

Danny och jag fortsätter tragglandet med grunderna, men nu börjar jag smått lägga in lite mer saker. MEN så fort vi stöter på problem eller spänning så backar vi tillbaka. Idag ville jag testa byten igen, raka!!!

Red på kvartlinjen mot spegeln, först några enkla byten för att kolla läget. Sen jobbade vi oss igenom singelbyten, 3 st 4or, 5 st 4or, 3st 3or, 5st 3or, 4st 2or och sedan 8st 2or. Hela tiden fokus på rakriktning, kontakt, energi, bärighet, min sits, min blick, mitt lugn. 
Till sist testade vi 1orna igen efter ett långt uppehåll och till min glädje så hittade vi de. Jag gjorde bara 2st 1or två gånger, måste hitta känslan att starta serien är mitt första mål. 
Skrittade sedan ut och njöt av allt jag får lära mig när jag utbildar honom.  (null)

Freddy växer så det knakar känns det som så vilan han nu får gör honom nog gott. Han är så härlig och kelig, som en stor teddybjörn. 

Kommentera här: