Sköna söndag

Att bara vara är inte vår starka sida men att få en dag hemma utan något inplanerat är underbart och välbehövligt. Även om vi fyller vår dag med mängder av aktivitet. 

I helgen har min man fixat med den lilla dungen i nya sommarhagen, börjat med att lägga ut nytt flis på banan runt hagarna. Jag har harvat ridbanan, sladdat ridhuset och fått det vattnat. 

Danny fick springa 5 varv runt travslingan, 2 i varje galopp och ett i trav som uppvärmning. Det går mycket lättare nu men jag måste hela tiden passa honom så han inte hoppar undan för något spöke. 

Mausi jobbade jag på ridbanan och jag märkte hur jag nu ökat kraven på henne. Fokus ligger på galoppen, att korta henne och öva på upptagningarna från ökningarna. Det blir jobbigt men jag försöker vara noga med beröm och korta skrittpauser. 

Efteråt fick alla gå ut i hagen med mer gräs för att njuta av eftermiddagen. Det är härligt att se de njuta. (null)

Kommentera här: