Lugn lördag

Efter en fm med lite trädgårdsskötsel så åkte jag iväg på "studiebesök" och tittade på 3-årstestet. Jag behövde reka lite eftersom tanken är att Freddy ska gå det nästa år. 
Ridprovet känns inte som den största utmaningen utan orken att först lösgaloppera flera varv, sedan flera varv med löshoppning innan exteriör och trav runt. Efter allt detta är ridprovet, inte undra på att några såg lite trötta ut. 
Rådet jag fått är att öva på löshoppning och lösgalopp, åka till olika ställen för att vänja honom både mentalt och fysiskt/kondition. Vi får lägga upp en liten plan tror jag för att inte tappa bort oss.

Danny galopperades idag på travslingan, jobbigt i värmen tyckte han men nödvändigt tycker jag. 
Han tar i för kung och fosterland uppför backen trots att jag inte ber om det. Jag hoppas vi kommer utveckla galoppen med hjälp sv detta, det är iallafall min baktanke. 

Kvällen avslutade hästarna i sommarhagen några timmar innan de var helt uppätna av myggorna.  (null)

Kommentera här: