Ledigt

Tackvare underbara människor i min närhet så kan vi åka på semester med husbilen. De som ställer upp som hus/häst och hundvakt gör att jag kan slappna av och inte behöva oroa mig, även om abstinensen gör sig påmind. 

Jag tror dock att det är viktigt att våga vara ledig för att sedan komma hem för att njuta ännu mer av det man har hemma. 
Resan gör också att familjen får tid att umgås utan en massa måsten och djur att passa. 

Återigen bär det delvis av mot mitt andra hemland, Tyskland. Många minnen dyker upp och jag funderar på mina val i livet. Jag ångrar inget utan är bara nyfiken på hur det kunde ha blivit. Jag glömmer aldrig den påsken när jag tig nattåget för första gången ner till Hamburg för att provjobba i dressyrstallet och den känslan jag fick att jag blev kär i landet direkt. Min pappas tappra försök att lära mig några fraser på tyska för att kunna få hjälp på tågstationen där jag skulle byta tåg. 
Det stallet blev början på en lång kärlekshistoria till landet jag levde i under många år. Det är i det landet jag träffade min man. Det är i det landet jag funnit både Danny och Mausi

Ikväll åker vi vägen förbi mina hemtrakter och varje vägskylt väcker minnen till liv. Tävlingar vi varit på, personer jag träffat och livserfarenheter jag samlat. 

(null)
Skönt med kameran när abstinensen blir för stor.


(null)

Kommentera här: