Clinic

Igår åkte vi iväg på clinic för Bo Jenå. Danny blev badad, flätad och såg riktigt stilig ut men på värmningen så dammade det, vi kände oss mest svettiga och solkiga när vi red in. 
Danny fick mycket att titta på och jag behövde rida så tankarna försvann, för det fanns bommar, människor nere i ridhuset och fullt på läktaren. När han väl slappnade av så körde vi igång. 
Visade travskolor och galoppsluta inkl en kort sax. Vi fick kämpa med  kvartspiruetterna men klarade helpiruetten galant. Ibland är det lätta det svåraste. 
Sedan bytesserier och nu visade Danny att han är kung på detta och älskar det. Treor och tvåor snabbt avklarat men när jag bara skulle göra 1-1-2-1-1 så var det som poletten trillade ner och han själv fortsatte göra flera 1 or på raken. Man kan inget annat än skratta åt saken eftersom vi har haft så svårt för att lära honom byta galopp men även få honom och mig att hitta 1orna. 
Avslutade med att visa upp piaffen som han gjorde väldigt bra, nästan för mycket i början tyckte Bo och log. 

Mitt hjärta svämmade över av alla kommentarer som vi fick av människor jag känner men även andra. Pratstunden med Bo efteråt fick mig att sväva och jag lovade mig att inte ge upp vår resa ännu. Danny visar mig att han fortfarande kan utvecklas även om vi inte alltid ser det på resultatet när vi tävlar. 
(null)



Kommentera här: