Bra start

Det härliga sommarvädret håller i sig men nu måste man börja ta tag i saker och sluta lata sig i solen. Gräset växer, hagar/staket måste fixas, ridhuset vattnas och ridbanan harvad. 

Idag tömkörde jag Mausi efter hennes lilla vila och hoppas hon är redo för ridning imorgon. Jag sprang mig svettig när vi jobbade öppnor iallafall och det är rätt kul. 

Freddy fick på sig ett schabrak och det tyckte han var lite konstigt men tittade bara lite förundrat. Vi longerade med inspänning idag och på slutet så började han förstå. Han får en rundare form och rör sig lite mjukare. 
När jag longerar så håller vi på 10-15 min på sin höjd, jag vill inte belasta eller bygga kondition/muskler utan bara öva på hanteringen, kommandon och kolla av hur han mår/rör sig. Vi introducerar nu allt för att underlätta arbetet i höst/vinter. Han tycker det är riktigt kul och tar allt med ro. En riktig liten oslipad diamant har jag hittat. 

Kommentera här: