Sammanfattning

Gårdagen gick i rasande fart men avslutades med skön familjetid i St Annas skärgård hos mina föräldrar. 
Innan det så blev Freddy granskad av min tränare C och han passerade nålsögat, vilket glädjer mig eftersom han redan fått en plats i våra hjärtan. 

Vi tränade Mausi och jobbade med rakriktning och hörnpasseringar. Avsaktning och fattning innanför spåret. Jag måste tänka på att inte få för höga händer och inte klappa för att berömma utan använda rösten. 
Små detaljer och pusselbitar jobbade vi med, det kanske såg löjligt enkelt ut men ack så nyttigt. 

Idag var det dags för kontroll av Dannys sadel och jag fick väldigt bra hjälp att hitta rätt nu när han har ändrat sig efter att ha fått en ny sadel som tillåtit oss att jobba bättre. 
Jag har hittat tillbaka till min sits och kan nu inverka ännu mer. Genom att ta bort padden och byta gjord så hittade jag en väldigt bra känsla. Äntligen hittade vi tillbaka till varandra och en sten föll från mitt hjärta. 

Kvällen avslutade jag med ett kort pass med Mausi och vi jobbade mest övergångar. Det blev ingen röd tråd eftersom jag började bli trött och hungrig, så efter en stund kände vi oss färdiga och nöjda. 

Kommentera här: