Orkeslös

Igår mådde jag pyton, vet inte varför men tror det hänger ihop med min brist på energi just nu. Inget känns roligt, att vila ger mig ingen energi utan jag känner mig ännu tröttare. 
Jag grubblar och funderar, tvivlar och trycker ner. Jag känner igen känslan och vet att den går över bara jag ser till att styra upp livet och tankarna. Så är det extra tur att jag idag inledde en 10 dagar lång ledighet, bara hästar och familj. 

Igår fick Danny besök av PS, en av mina funderingar fick inget svar bara ett litet lugnande. Hon kände inget på honom utöver det "vanliga" som kräver en vet-check men vissa små detaljer som kanske förklarar lite. 
Orsaken till dessa är nog att sedan det sista besöket så fick vi verkligen loss något i sidorna och Danny började jobba på riktigt bra, därför kan han ha hamnat i en träningssvacka där de nya musklerna nu är lite trötta. 
Min plan som under veckan tagit form , för att hitta tillbaka till tävlingsformen, känns nu mer ok. Han kommer ha en aktiv vilovecka med skogspromenad och skritt på lina efter kontrollen av sadel på onsdag. Till det får han en 3 veckorskur av gurkmeja för utrensning av gifter/slaggprodukter och parasiter. Jag kommer se över mängden kraftfoder eftersom han är mer aktiv i hagen nu när Freddy flyttat hit.  

Mausi fick två vilodagar men idag tvingade jag mig upp även om orken helst önskat att vara kvar i soffan. Dock är hon ett sant lyckopiller och jag är glad att jag tvingade mig. 
Jag har en förhoppning att kunna starta i slutet av april, så nu är det hårdkörning. Galopp på kvartslinjen och avbrott till trav och sedan skritt. Övergångar och tempoväxlingar hela tiden, teknik och åter teknik hur hon behöver ridas för att inte ta i för mycket. 

Freddy fäller nu sin teddybjörnspäls och jag måste kämpa för att hinna få bort så mycket som möjligt innan måndag då vi åker på äventyr. 

Kommentera här: