Lycklig

Idag jobbade jag och ibland är bara allt perfekt. Vi hade vinterdag och jag åkte slalom igen, bara 3 tim så kroppen inte skulle ta stryk. 
Vi hade så mycket tur man bara kan ha, igår regnade det och var disigt - idag strålande sol och lagom kallt. 
(null)

Jag var väldigt nervös för det här eftersom jag inte vill äventyra min hälsa som förra årets slalomåkning gjorde. Det här är en del av livet som jag verkligen älskar, att åka skidor och känna farten/adrenalinet/mjölksyran. Jag var verkligen så lycklig idag och jag hoppas kroppen håller. 

När jag kom hem så väntade hästarna otåligt på mig och jag kände ingen trötthet. 
Danny jobbade jag med volter och övergångar, sedan skolor i trav. På slutet hittade jag en så härlig känsla igen och jag kände att vi ändå kanske snart hittar tillbaka. 
Mausi tömkörde jag igår och idag blev det ridning. Fokus nu är de små stegen i trav/galopp men ändå behålla energin. Jobbade travskolor korta sträckor varvat med skänkelvikning och övergångar. I galoppen fick vi hjälp i samlingen av att hoppekipaget som red samtidigt hoppade över galoppbommar, Mausi tände till och kunde nästan galoppera rund på stället. Vi jobbade med förvänd galopp och det märks att vi för varje vecka blir starkare. 
Freddy fick testa att ha träns på sig på kvällen och det blir nog att försöka fixa fram ett kortare bett. Vi övar på att lyfta hovar inför besöket av vår ordinarie hovslagare som kommer nästa vecka. 

Kommentera här: