Foderfredag

Efter en förmiddag med bokföring så kändes det extra härligt att gå ut till hästarna. 

Danny och jag försöker hitta en bra uppvärmning som gör att vi på snabbast möjliga sätt kommer till rätt energinivå, stöd och lyhördhet. Tar uppvärmningen för lång tid tappar vi orken båda två och vi kommer aldrig fram till "tävlingsformen/känslan". Som det känns just nu så vågar jag inte ens anmäla mig till någon tävling, blir lite stressad av det men försöker behålla lugnet och hitta en lösning. 
Idag kom vi nog en liten bit på väg i rätt riktning. 

Mausi tömkörde jag och vi fick till att rygga på kommando! Flera gånger gjorde vi det, ibland halt efter ryggningen, ibland mjukt fram i trav. Hon fick även trava över bommar för att få lite variation. Hon skötte sig väl trots att snön ibland rasade från taket. 

Sedan var det dags att fylla upp fodertunnorna med PAVO och idag fick jag med mig ett foder till Freddy, Pavo Podo Grow. För växande unghästar och främjar skelett, senor och muskler.   

Kommentera här: