Finemang

Efter ytterligare en fm med lektioner, dag2 på dressyrkursen, så inser jag åter igen hur roligt det är att undervisa. 

Jag hade ny motivation att rida Danny och nog fick jag vatten på min kvarn, mycket av våra problem sitter i mitt huvud. Jag får inte tänka att jag "tvingar" honom att jobba, jag bara övertygar honom och på så sätt blir jag inte lika frustrerad. Det leder sedan till att jag inte spänner mig utan är avslappnad och peppande. Danny slappnar då av och börjar jobba med mig istället för att hålla emot. 
Att jag är "färdig" med vår resa och vi borde gå skilda vägar är också ett problem som jag behöver jobba vidare med. Hur tar vi oss vidare? Vad vill jag? Vad behöver Danny? 
Dagens pass kändes finemang, vi jobbade lugnt och metodiskt. Först gymnastisera och mjuka upp, engagera och aktivera. Sedan mer samlande, fokus på bärighet och eftergift. 

Kommentera här: