Dressyrsatsningen

Idag var det träning med klubbens dressyrsatsning och det hemma hos mig med L som tränare. 

Kanske inte bra uppladdat men Danny kämpade på bra. Just nu är allt väldigt jobbigt, tills det släpper, som en ketchupflaska. Vi är just nu inne i en ombyggnadsfas och jobbar med bärigheten för att höja %en. Grundbyggstenar som ruckas på och läggs till rätta för att ge effekt. Jag börjar komma åt de och nu blir det jobbigt, det gäller att ha tålamod och bara hålla ut. 

Vi ska jobba med att fatta galopp, inte ligga kvar i galoppen för länge. Han får då möjligheten att falla framåt och hänga i min hand, avsaktning/igångsättning gör då att han måste bära sig själv. 

På grund av ett sent återbud så red jag även Mausi. Jag lät henne jogga på lina tidigt imorse för att rasta bort lite energi. 
Hon lyssnade inte riktigt, ville inte riktigt jobba med mig. Kanske tyckte hon att det var lite osjyst av mig att kräva detta men sen började vi hitta ett samarbete. 
Vi jobbade övergångar och tempoväxlingar, hon kämpade på men idag talade hon om några gånger att hon blev förnärmad av att jag började kräva en snävare ram och att hon SKA ta förhållningen. Trav-halt (direkt eftergift) -trav, inte långa steg i traven utan korta. 

Två bra pass med mina två underbara tränare, L och C. Vilken fantastisk möjlighet jag har att de två jobbar tillsammans med våra utveckling mot målen. Att C är med när jag tränar för L idag hjälper mig att komma ihåg vad vi ska jobba vidare med, för jag är alltid helt slut efteråt och kommer knappt ihåg vad jag heter. 

Det var full fart hela dagen med trevliga människor och bra ridning som ger mängder av inspiration i vinterkylan.  (null)

Kommentera här: