Äntligen måndag!

En vecka närmare våren men samtidigt närmar sig den värsta tiden nu med slask, isgata och bakslag. 

Vi måste vänta en vecka för att se om den värsta köldknäppen är över innan vi kastrerar Freddy. Han visar inga tendenser men vi vill inte väcka den björn som sover, dessutom är det bra med lite kyligare väder när såret ska läka. Idag så sprang han på lina i andra varvet och vi övade på kommandon. Efteråt blev det lite ledarskapsövningar, start/stopp/backa/följa efter. Vi mötte en häst när vi precis blev färdiga utanför ridhuset och det fungerade fint, längtan efter farbrorDanny blev nog större än nyfikenheten.  

Danny joggade jag lite lätt eftersom han har blivit vaccinerad. Trav-halt-trav, lyssna på mina hjälper och att jag renodlar hjälperna. 
Galopp-skritt-galopp, inte vänta för länge utan så fort han börjar hänga ska jag genomföra övergången. Det blir ca 8 övergångar på varje varv, innan varje hörnpassering och ytterligare 2 till på varje långsida. Härligt effektivt! 

Mausi fick njuta av en spadag med massagerykt och Biolight. Att ha en svart häst är totalt värdelöst eftersom hon drar åt sig allt spåndamm nu när hon är så elektrisk, så just nu är hon mer grå än svart och det verkar inte spela någon roll hur mycket jag ryktar. 

Kommentera här: