Packning

Idag blev det till att packa husbil och släp inför årets första meeting, äntligen!!!

Vi åker imorgon fm eftersom vi inte startar förens på kvällen, vi hinner dit och Danny kan äta lunch innan lite vila. 

Att han vilar idag kan verka lite knepigt men vi känner varandra rätt väl nu och jag vet att han fungerar bra trots en ledig dag innan tävling. Han har gått i hagen hela dagen och lekt med Freddy, nervöst att hämta in hästarna och hoppas att alla skor sitter samt utan sår. 
Hästar är hästar men nog vore det typiskt om det händer precis dagen innan eftersom jag längtar så efter att tävla igen. 

Jag har inga förhoppningar på bra procent eller placeringar utan vill bara få till ridningen redan på fredagens start. Hitta lugnet och ha roligt. 

Tävlingsdjävulen i mig viskar andra saker men jag sätter munkavel på den och tränar på att inte tappa fokus på uppgiften. Jag kan inte påverka de andra utan bara min ritt. Min ritt måste hag fokusera på och göra så bra som vi kan. 
Varje del i programmet, varje balansering och varje takt ska vi försöka hålla rätt på. 
(null)

Kommentera här: