Omstart

Nu har vi börjat sätta igång Mausi igen efter behandlingen och den ofrivilliga vilan. 
Några dagar på töm blir det för att kolla av broms/gas innan jag hoppar upp i sadeln igen på måndag. 
Jag försöker inte fundera och titta så mycket utan vi tar en dag i taget, hon kommer visa mig om hon fortfarande har ont eller när hon får ont igen. 

Danny vilade igår och idag gick han ett pass på lina över travbommar. Imorgon ska vi träna igen och analysera alla ritter tillsammans med C. 

Ridbanan har nu påbörjat sin renovering efter 10 år. Jag har varit väldigt nöjd med den men förra sommaren tyckte jag att den började behöva mer material på sig. 
Vi har funderat och till slut kommit fram till att våra behov har ändrats från det vi byggde den till nu när vi har ridhuset. 
Därför gör vi om den till en traditionell bana med sand och flis, behåller dock paddex som en jämn grund eftersom den suger åt sig vatten och behåller fuktigheten väl.
Idag kom lastbil med släp och imorgon kommer resten. Fliset hoppas jag kommer inom en snar framtid men de kunde inte säga när pga semestertider.  (null)

Kommentera här: