Tävlingsrapport dag1

Uppladdningen och känslan kunde ha varit bättre men vi kom iväg ändå. 
Freddy flyttade ner till travstallet och coolare häst får msn nog leta efter. Älskar verkligen denna häst! 

Väl framme och installerade så blev det en kort paus och vi höll på att smälta bort i värmen. Valde att testa det nya bettet och tyckte det blev mer nyans i stödet/bristen av kontakt, dock inte bra.

Jag blev nervös, spänd och grinig idag och det var nog mest min frustration som pös ut. 
Vi krigade oss igenom programmet (MsvA) med två dyra missar och jag var inte nöjd när jag red ut från banan. När jag sedan fick höra procenten (60,983%) bröt jag ihop! Jag orkade inte se någon utan gick ut med Danny på en promenad för att gråta. Besviken, arg, frustrerad och uppgiven i en salig blandning. 
Min man tvingade mig att äta och under lunchen så tittade vinår siffrorna. Vi hade allt från 0-8... 
Många trevliga 7or vägde inte upp missen i första piruetten och följande byte samt dagens bristande kontakt och oroliga form.
Jag fick inte igång honom bakifrån och då blir form och kontakt ostadig, resultatet blir då 6or i protokollet. Det kändes lite bättre och hag valde att inte åka hem.

Efter en mysig kväll med vänner så laddar vi inför morgondagens start i Inter1. 
(null)

Kommentera här: