Svettigt

Idag var det svettigt men det gäller att tänka OM. 
Tänk om man behöver tävla en dag som idag. 
Tänk om man skulle tävla nere på Falsterbo en dag som idag, hade man väntat och begärt en starttid sent eller tidigt? 
Tänk om man blir uttagen till OS och det råkar gå i Tokyo eller Paris i en stekande hett arena utan vindpustar. 
Tänk om man just idag skulle få uppleva sitt livs bästa ritt och så missar man den för man anser att det är för varmt. 

Jag väntade till efter åskmullret dragit förbi innan vi begav oss ut på travslingan för några varv i galopp. 
De har lagt på nytt (2 olika )toppmaterial och jag vet inte riktigt vilket jag gillade bäst. Det kändes bra men vi tog det lugnt och det blev bara tre varv totalt. Att galoppera i hög hastighet på nytt underlag kan sluta illa och det har jag ingen lust med. 
Danny såg väldigt trött ut, nästan dåsig, när jag gjorde iordning honom men blev pigg så snart vi skrittade iväg. Det är kul att vi fått igång vår träning på slingan även om det betyder färre pass med dressyr. Just nu när jag håller på att jobba upp galoppkvaliteten så är detta toppenbra och vi får lite omväxling. Jag blir inte heller frustrerad på honom och ber om mer än han vill ge. 
För det är just detta som är problemet, har varit under en längre tid och det kommer inte bli bättre, jag vill mer än Danny kan ge mig. Jag älskar att träna och utvecklas, jag blir frustrerad och tappar lusten när saker inte utvecklas och blir bättre. Det är därför jag behöver en ny häst som kan avlasta Danny tills Freddy är stor nog att börja tränas på riktigt. Visst utvecklas Danny och jag men det går så sakta och det känns som jag begär nästan för mycket av honom ibland. Sedan vet jag hur bra han kan gå men vi hittar inte alltid dit och det kan reta gallfeber på mig. Jag vänder och vrider på varje detalj för att hitta vägen till känslan. 
(null)

Kommentera här: