Hitta energi

Denna vecka handlar om att hitta energi och glädje. 

Efter helgen och den senaste månadens avsaknad på just dessa ingredienser så är nu fokus på att hitta tillbaka. 

Danny går denna vecka på travslingan och det blir två varv trav resp galopp, i värmen och det nya materialet så orkar vi inte mer. Det blir också mycket Biolight på honom och mig själv eftersom axeln/överarmen bara blir sämre. 

Vi har tittat på några hästar till men jag avvaktar nu lite och hoppas på det bästa. Det tar också energi och fokus, men vem vet det kanske trillar ner en häst när man minst anar. 

Jag längtar till aug när jag bestämt mig för att sätta igång med Freddy igen. Vi övar lite ledarskap till/från hagen både med mig ich min man, något som vi alltid har nytta av. Jag måste skaffa en sadel som jag kan slänga på honom när vi övar sedan, en sadel som kanske får tåla lite. 

Vi har nu börjat bygga ut stallet så jag får lite mer möjlighet till förvaring i vinter, jag är kite trångbodd i mitt foderutrymme som det är nu och jag gillar inte när det står saker ute/i vägen.  (null)

Kommentera här: