En lång dag till ända

Äntligen är denna dagen slut och det känns som en evighet. 
Morgonen började med det nog jobbigaste en djurägare går igenom, att fodra sin vän en sista gång, att förbereda för avfärd mot den slutgiltiga platsen. Sorgen slår till och tårarna forsar men så upphör de och man får några minuter/timmar andrum. 
Det var ett lugnt avslut och morgonfåglarna kvittrade, ett sista farväl när det var avklarat och ett otroligt bra bemötande av personalen. Ett tomrum och en känsla som inte går att beskriva spred sig i kroppen. Jag bröt ihop ett antal gånger idag mellan varven av lugn "normal" yta. Jag kommer bryta ihop många gånger och jag tror man behöver få göra det, ingen mår bra av att bunkra känslor inom sig. 

Innan lunch så red jag Danny och vi fick ett bra pass tillsammans i värmen. Att rida kräver allt mitt fokus och blir som meditation, jag behövde släppa tankarna och bara vara i nuet. 

Sedan blev det en em/kvällstur till Stockholm för att titta på två hästar, intressant och bra för oss att ha något att tänka på. Om det är något för framtiden får just framtiden utvisa, vi har bara börjat men jag vet vad jag letar efter. Handen i handsken... 
(null)

Kommentarer:

1 Cissi:

❤️❤️❤️

2 Sarah:

Fin bild :)

Kommentera här: