Åska

Efter en fm tillsammans med ett gäng gulingar som tränade och lite våffellunch så var det dags att gå ut till hästarna. 
Eftersom Danny ska vila imorgon så kändes det mest lämpligt för Jippie att vila idag. 
Det mullrade några gånger och en kort skur kom, jaha blev det inte mer tänkte jag. Passade på att massera och testa lite handpåläggning på Jippie för att förbereda henne inför PS. Lagom när jag gjort iordning Danny så satte ett riktigt åskväder igång precis ovanför oss. Det kändes lite olustigt att gå till ridhuset så vi myste lite i hopp om att det skulle lugna ner sig. 

Till slut så kunde jag börja rida, nära på att ge upp ett tag, men jag var allt motiverad. Planen var egentligen att galoppera men vädergudarna tyckte ridhuset. Det blev ett lösgörande pass med tryck. 
Skrittjobb med många och små volter, skänkelvikning. 
Travvolter och skänkelvikning. 
Galopp-skrittövergångar och förvändgalop. 
Så himla fin blev han idag! Så himla roligt att rida! Så himla mycket älskar jag honom! Lika frustrerad som jag kan bli när jag rider honom, lika överlycklig blir jag ich vill aldrig sluta. 
Den här känslan måste jag komma ihåg, detta måste bli vårt nya fokus, 

Kommentera här: