Storm

Vaknat flera gånger under natten av de kraftiga stormvindarna, trodde flera gånger att taket eller björkarna skulle ramla ner i sängen. 
Vilka krafter det finns i naturen och vi kan bara hänga med. 

Nog stormade det även på sociala medier igårkväll och idag när Peder återigen blev framröstad som Jerringprisvinnare. 
Även ridsporten är en stark kraft som lyfter fram sin förebild, prestation och idrottare. 
Vi röstade alla för att VI tyckte att det var en fantastisk prestation, vi röstade inte för att kuppa eller visa hur stor ridsporten är. Vi röstade inte på VÅR sport, vi röstade för att prestationen är värd att rösta på. 

Matematiknörd som jag är så borde man presentera medaljerna i procent istället. 
För visst kan det låta fjuttigt att han "bara" tog EM-guld och lag-silver men han hade inte så många mer medaljer att ta. 
Säg att det skulle finnas en medalj för varje omgång istället, då skulle han också kammat hem fler medaljer. Eller hur? 

Jag tycker Sara är grymt duktig och hon är värd bragden och titeln som årets kvinnliga idrottare, men när jag får rösta så är det väl klart att jag väljer vår sympatiske ambassadör för ridsporten som visar att vi ridsportsutövare är lika mycket idrottare som andra om vi vill. 
Sen är det klart att alla som rider inte är idrottare, men jag kallar mig inte heller cyklist eller simmare bara för att jag utövar det ibland. 

Kommentera här: