Sjuk hästmänniska?!

Det är inte lätt att vara sjuk när man är hästmänniska, vem fodrar och släpper ut/in? Vem mockar och packar höpåsar? Det går säkert lättare när man har inackorderingar eller är många i ett stall men jag är själv. Min man hjälper mig när det verkligen inte går men annars så får man ta allt väldigt sakta och med många pauser. 

Just nu har jag under flera dagar gått på halvfart och bara försökt vila, gjort det nödvändigaste men imorse gick det inte längre utan kroppen befallde mig att sova. Att sova är den bästa medicin kroppen behöver för att vinna kriget mot förkylningsviruset. 
Tankarna far runt i huvudet och jag grubblar på min ridning efter clinicen, eftergiften i bålen/revbenen är något jag vill jobba vidare med med båda hästarna. Det är tur det är vinterträning just nu och jag kan försöka ställa om träningen lite utan att sabba någon tävlingsform.  (null)

Kommentera här: