Ombytta dagar

Idag var jag hemma och pysslade om dottern eftersom hon inte mådde så bra, dock hann jag vara ute rätt mycket i stallet ändå mellan varven med frukost, fika, lunch, fika och kvällsmat. 
Det gjorde att jag kunde låta hästarna jobba på sin vilodag eftersom de även på lördag ska vila när jag åker till Flyinge för att lyssna på Ingrid Klimke. 

Danny kändes avslappnad och fin i formen. Vi jobbade bara basic eftersom det behöver vi nu göra ett tag så han vänjer sig vid den nya sadeln. Vi testade även Mausis gjord men jag vet inte riktigt om det blev lika bra, så imorgon blir det vår vanliga. 
Jag börjar misstänka att skavet på insidan av vänster ljumske har med min kropp att göra, för byten åt vänster fungerar inte alltid på hjälpen just nu. Vi får fundera vidare... 

Mausi kändes fin, lite spänd i stallet men avslappnad i ridningen. 
Uppvärmning som vanligt och sedan övergångar trav-skritt. Trav-galopp på en stor 8volt, sedan bibehöll jag galoppen och red den ibland rättvänd, ibland förvänd. Avslutade med galopp-skritt och det är en fröjd att jobba henne när hon blir som smör mellan hand och skänkel. Lycka!!! 

(null)

Kommentera här: