Liket rör på sig!!!

Jo nu börjar jag må bättre och orka mer men fortfarande så måste jag hushålla med energin. 

Alla tre hästarna blev motionerade men mer var det inte, ingen hård ridning eller välgenomtänkt pass utan bara jogging och kolla av gas/broms. 

Under dessa dagar har jag funderat mycket och jag önskar jag hade fler timmar på dygnet. Jag vill så gärna hålla på mer med hästarna, ha lektioner, domaruppdrag och ändå kunna jobba med mitt civila yrke men jag inser att jag inte hinner allt. 
Det stressar mig lite och gör mig frustrerad, hur ska jag göra? Hur hittar jag en jämnvikt? Hur finansierar jag livet eftersom pengar styr väldigt mycket beslut vare sig jag vill eller inte. 
Det är nu jag måste våga släppa taget och hoppa ut i det okända, våga släppa den finansiella tryggheten som mitt civila jobb ändå ger familjen. För jag blir inte yngre och det i sig är lite stressande. 
Eller ska jag stanna kvar och försöka hitta en bättre jämnvikt mellan pusselbitarna i livet och vara nöjd med det jag har? 
Gästhästen har visat mig att en häst till inte är omöjligt, den har visat mig hur givande det är att lära känna en ny individ och dess behov men också att tiden finns där även om det krävs planering. 

Men livet med hästar är sårbart, vad händer när hälsan sviker och energin tar slut? Vad händer när skadan är framme och jag blir skadad? Vad händer om uppdragsgivare uteblir och kassakistan sinar? 

Men allt löser sig säger min man, frågan är bara VAD VILL JAG? (null)

Kommentera här: