Bra start på året

Igår var jag väldigt seg och magen fortfarande proppmätt efter nyårets trerätters middag, men helt klart väldigt gott och trevligt. 
Danny jobbades och utan iläggen i padden men med mina cykelbyxor med vaddering. Helt klart är jag något på spåren eftersom han direkt kändes bättre dock märkte jag hur jag satt annorlunda och "klämde" mig. Fick också idag svar från sadelutprovarna att vi självklart ska prova ut någon annan lösning, det har ju hänt lite med sadelmodellerna sedan han fick sin sadel. 
Jobbade övergångar, skänkelvikning och volter till en början men på slutet hade jag en bra känsla och då jobbade vi seriebyten och avslutade med att tänka piff/puff igen. 

Mausi vilade igår och idag jobbade vi. Uppvärmningen i trav går nu väldigt fort och jag kan rätt tidigt börja med trav-galopp och förvänd, innan vi går ner och jobbar travskolor och tempoväxlingar. Avslutade med att jobba trav-halt-trav, en förberedning inför ryggningar. Hon måste utan motstånd gå ner till halten och sedan alltid tänka framåt. Även om ryggningen går bakåt så får hästen aldrig tänka bakåt. 
Jag tycker att det är så kul med henne och längtar till morgondagens 2dagars träning för C.  (null)

Kommentera här: