Året 2017

(null)
Året började med en bra känsla och Danny dansade fram men efter skidresan tappade jag styrkan i benen och kunde inte riktigt rida. Trots det planerade vi nya mål. Resan med Mausi trodde vi skulle ta slut, många tårar föll och jag var förkrossad. 
(null)
Danny och jag red vår första kür i Inter1-cupen men det var riktigt svårt. Jag kämpade fortfarande med känslan och hamnade i en formsvacka. Mausi överraskade oss alla och har överträffat sig själv i sin ridbarhet, inga spår av tidigare protester och problem men jag vågade inte lita på att det var sant. 
(null)
Vi åkte på resa ut i Europa och hade en underbar tid tillsammans. Jag tävlade Danny men hela tiden kämpade vi med bärigheten och känslan. Mitt självförtroende höll på att ställa in allt men till sist fattade vi ett beslut, efter sista sommarmeetinget så skulle han säljas. Ett beslut som kändes helt rätt för alla parter och nu var det bara att vänta till slutet av juli innan annonsen skulle ut. Mausi jobbar på och det är så kul att rida henne. Rädslan bleknar för varje ridpass och vi börjar försiktigt ställa in siktet på första starten.  
(null)
Danny kanske förstod vad klockan var slagen eller så släppte jag mina krav, för något hände under sommarens sista tävlingar. Placeringarna trillade in och likaså känslan. Ändå väljer jag att lägga ut annonsen och nu börjar en väldigt konstig period. Mausi förbereds för kommande start men fortfarande strular vänster galoppfattningar. 
(null)
Allt fokus flyttas från Danny och vi rider bara för att hålla igång mellan spekulanterna, börjar tappa hoppet efter flera konstiga samtal om att hitta rätt köpare. Tur att Mausis tävlingskarriär tar fart efter en helg med övernattning, där hon visar att allt är möjligt. Tre starter på tre veckor, sedan utvärdering. Nervöst!
(null)
Tre starter med stora förbättringar varje gång, inte toppen förutsättningar men levererar en så härlig känsla och underbara kommentarer av domare. 
(null)
Aldrig trodde jag att det skulle vara svårt att sälja Danny, till slut väljer jag att ta bort annonsen efter skambud av spekulanter. Hellre har jag kvar honom än skänker bort honom. Hornen växte ut på mig och vi tränade på mot nya mål. Plötsligt infinner sig känslan och motivationen. Mausi har visat mig att hon bara behöver bli starkare och inte behöver miljötränas, tävlingarna sparar vi till våren.
(null)

Jag gör årets sista start på Danny och han levererar en otrolig känsla, nu jobbar vi vidare mot 2018 och visst är han till salu men inte till vilket pris som helst. Mausi utvecklas också i rätt riktning för att nå sina nya mål 2018. 

Det var 2017, nu börjar vi skriva på nästa kapitel. 

Kommentera här: