Träning med klubbsatsningen

Idag åkte vi iväg hem till L som vi ska träna för med klubbens satsning av lag-SM och div1-lagen. 

Danny kändes inte helt på hugget trots att han vilade igår. Seg i reaktionen men väldigt mjuk i sidorna. 

Vi började med att jobba på att han ska svara på vadernas framåtdrivning istället för reagera enbart på sporren. Trycka till och när han svarar så ska jag släppa. Svårt och krävde väldigt mycket fokus av mig men det blev behagligt och mjukt. Långsamt blev bjudningen bättre och vi kunde börja galoppera. 
Saxen är något vi tekniskt behöver jobba med men först behövde vi hitta en kvickare galopp. Jag måste hitta galoppen mellan piruettgalopp och bekvämlighetsgaloppen. 
Mycket handlar om att elda på honom lite och få honom ur bekvämlighetszonen där han gärna gräver ner sig och känns bromsig. Aktivera bakbenen och inte släppa iväg honom, inte tillåta honom att lägga sig på handen. När det fungerar så blir han så fin i handen, lätt i framdelen, bjuder själv och är lyhörd. 
(null)

(null)

Det är de små sakerna som gör skillnad! 
Jag fick beröm över att Danny blir bara finare i kroppen för varje gång. Mina händer och formen är bättre. Härligt att vi utvecklas!

Kommentera här: