Tack

Jag är så tacksam för ridhuset, dagar när det blåser och snön yr. Att kunna stänga in sig och sedan utan problem jobba hästarna är helt underbart. 

På morgonen lät jag Danny jogga på lina. Övergångar trav-skritt fungerar mindre bra men trav-galopp desto bättre. Det kändes skönt att låta honom jogga utan några stora krav innan vi hade en mysig stund med Biolight och handpåläggning innan jag åkte till jobbet. 

På eftermiddagen så längtade hästarna in och de fick äta lite hö innan jag gick upp till ridhuset för att rida Mausi. Jag var beredd på en pigg sprallig häst men hon var åter sitt coola jag igen. 
Vi jobbade mycket övergångar och skänkelvikning idag. Basic basic basic, hela tiden backa tillbaka och kolla av grunderna, öka styrkan och öva upp lyhördhet. Det är övergångar från galopp till skritt som vi kämpar med, det blir gärna något mellanliggande travsteg och/eller motstånd i handen. Lugnt och tålmodigt övar vi upp styrkan och tekniken, det tar lång tid och jag försöker inte bli stressad. Det är långt kvar till vi planerar att starta, först ska det bli vår! 

Kommentera här: