Mysmåndag

Första vardagen på en ledighet är alltid så härlig, speciellt när make jobbar och dottern är i fjällen, även om det låter hemskt. Just då när det bara är jag hemma, med min kaffekopp och djuren, som jag riktigt kan koppla av och bara njuta av första dagens ledighet innan rastlösheten kickar igång och dagarna flyger iväg. 

Danny jobbade jag vidare med att lyssna på vaderna och det är tålamodsprövande. Men lika jobbigt det är, lika underbart blir det när han börjar jobba på och jobbar med mig. Så lyhörd och härlig som kan är då, det är målet med allt detta slit och tårar. Travskolorna, härlig eftergift och jobbade på framåt utan att hänga i handen. Danny lär mig varje dag hur viktigt det är med att jobba rätt, ha en långsiktig plan och att hårt arbete kan kompensera talang. 

Mausi fick jobba på töm med sina övergångar. Trav-skritt, trav-galopp och galopp-skritt. Blir lite sugen att ev anmäla oss till en tömkörningslektion för Bo Genå när han kommer till Örebro bara för att få lite mera tips på hur jag kan jobba henne på töm i framtiden. 

Kommentera här: