Isbjörnar

Just nu är jag väldigt glad över att jag inte klippt hästarna när jag först tänkt göra det efter jul. Nu får de vara små nallebjörnar istället för dressyrhästar när iskylan sveper in. 

Danny jobbade jag igen med neoprenpadden och jag kände mig lika nöjd idag också. Härligt! Skavsåren verkar också utebli och jag hamnar i en väldigt bra position i sadeln. 
Volter och små serpentinbågar, skänkelvikning och framdelsvändningar, allt för att mjuka upp sidorna och få få honom mjukare. 
Travskolor och galoppslutor, tempoväxlingar i skolorna och olika branta. 
Avslutade med arbetspiruetter i galopp, nu börjar jag hitta en bättre eftergift och bärighet än jag någonsin tidigare gjort. 
Hur ska jag ha tålamod att inte tävla förrens utesäsongen drar igång? Det börjar redan suga lite i tävlingstarmen och jag får stålsätta mig att inte börja surfa runt bland tävlingarna på TDB. 

Mausi fick Biolight idag eftersom vi behövde bestämma och handla matta till uterummet som vi håller på att göra klart nu under vintermånaderna. Det är en så häftig känsla när vi nu snart kan njuta av husets vackraste rum!  (null)

Kommentera här: