Isbjörnar ❄️

Nu är det bra kallt, visst visar termometern inte mer än -10 men dessa isvindar!! Jag är glad att jag inte klippte Danny när jag först tänkte göra det utan låter båda hästarna få vara lurviga och gosiga några veckor till. Båda hästarna har börjat släppa vinterpälsen och det är ett härligt vårtecken, även om pälsen styrs av ljuset mer än temperaturen. Att det blir ljusare gör oss alla piggare, idag tog Mausi priset. 

Danny är inte riktigt i form och vi kämpar med att hitta tillbaka. Lusten, tron och motivationen börjar rinna av mig. Jag ångrar mitt beslut att inte fortsätta lägga ut annonser i höstas, jag kanske skulle ha gått ner en prisklass och sett vad som dök upp då. Nu känns det försent och vi får hålla oss till planen. 
Danny och jag ska rida lag-SM men under sommaren ska vi se om vi hittar någon som vill ev börja rida och sedan efter SM leasa honom. Efter SM kommer jag även sätta ut annons om försäljning men helst vore det bäst att hitta någon som vill träna och tävla honom några år innan han blir pensionär här hemma hos oss. 
Jag grubblar ibland för mycket och tvingar mig själv att bara rida, "rid - tänk inte!" skriker jag till mig och blir förbannad på mig själv för min otacksamhet gentemot Danny. Vi kan inte alltid ligga på topp utan ibland måste vi tappa känslan och jobba oss upp igen. 

Mausi tog priset för piggaste individ idag. När det knäppte i plåten, när någon öppnade porten, när någon rörde sig, när sanden skvätte mot sargen, ja då spratt hon till. 
En vecka utan arbete under sadel gör henne väldigt allert och på hugget. Lite spring på lina först innan jag hoppade upp var nödvändigt för säkerheten och mina nerver. 
Väl uppe i sadeln så jobbade hon på fint men vi red bara ett kortare pass men kollade igenom förvänd galopp, skolorna och skänkelvikning. 

Tack för ridhuset som skyddar mot isvindarna och faktiskt lite av kylan. Att slippa åka iväg med transport och allt vad det innebär, tala om att bli bortskämd! 

Kommentera här: