Fartfylld start

Denna vecka började med full fart och måndagen avslutades med en bra föreläsning om mental tuffhet tillsammans med klubbens satsning. Härligt att träffas och härligt att lyssna på mannen som skrivit boken som hjälpt mig så mycket, både med min rädsla för Mausi och med tävlingsmomentet. 
Jag märkte hur långt jag kommit, hur mycket boken och övningarna har hjälpt mig att utvecklats som ryttare men också som människa.

Innan föreläsningen så blev jag masserad och det glädjer mig att musklerna är mycket bättre nu, att det gör skillnad. 

Idag så fick Danny jogga på lina innan hovslagaren kom. Mausi tömkörde jag under tiden innan det var hennes tur. Vi insåg att han har skott mina hästar i över 12 år nu, innan min dotter föddes, och eftersom hon fyllde år idag så insåg vi hur lång tid det är men på oss märks det inte någon skillnad. Vi har inte blivit 12 år äldre. 

Kommentera här: