Även jag

Det är inte bara hästarna som får sig en genomgång den här veckan utan också jag. 

Efter några månader nu på antiinflammatoriska piller som hållt smärtan borta så tog de i söndags slut. Naturvetaren i mig valde att inte direkt ringa efter fler utan först kolla vad som skulle hända med kroppen. Redan på onsdagen började jag känna igen början till de problem som jag hade i somras-höstas och som sedan förvärrades under senhösten. 
Efter ett samtal med vårdcentralen så insåg jag det att de gladeligen skulle skriva ut ytterligare piller och på så sätt låta mig gå 4 v till innan besök med läkare. 
Då valde jag att plocka upp ett tips från i höstas, en gubbe med mångårig erfarenhet inom idrottsvärlden långt upp i Bergslagens skogar. På vinst och förlust så greppade jag halmstrået och  ringde igår. 
Idag besökte vi honom och efter 1,5 timmar så är nu min kropp korrigerad, masserad och förklarad. 
Knän, höft, bröstrygg, skuldror och nacke. Säg en del av min kropp som inte blev kontrollerad, till och med musklerna i handen fick sig en genomgång. 

Redan där på bänken så märkte jag hur medvetandet blev omtöcknat och på vägen hem är jag väldigt glad över att inte själv behöva köra. Väl hemma har jag svårt att hålla mig vaken och somnar totalt omtöcknad men inte mörbultad. Kroppen jobbar för fullt nu hela eftermiddagen och kvällen. 
Det kommer bli spännande att se hur kroppen känns om några dagar, veckor när den bearbetat allt och hur ridningen påverkas. 

Jag fick några bra tips på stretchövning, både för baksida ben och axlar/skuldror, och att massera med en bandyboll.

Håll tummarna för att vi nu hittat roten till mina problem med smärtan i kroppen.

Kommentera här: