Träning

Idag drog jag till Nyköping med Danny och tränade för L. 
Han kändes rätt fin under uppvärmningen men sen tappade vi lite under det inledande samtalet. Vi jobbade med grunderna och de små viktiga byggstenarna. Traven har vi utvecklat väldigt bra men idag kunde jag inte riktigt visa upp någon bra galopp. 
Känns lite nedslående men glädjer mig ändå att kunna få hjälp med det vi behöver så mycket. Eftergiften och kvickheten i galoppen. Hon påminde mig om att vara noga med galoppfattningarna från skritt, inte släppa iväg honom utan istället kvicka upp bakbenen och tänka uppåt i fattningen. 
På slutet så kollade vi lite på hur jag kan jobba med piruetterna eftersom jag där känner att jag tappar poäng, han vänder bra men flackt. Kontroll och eftergift är nyckeln. Både Danny och jag fick slita och kämpa idag. 

Kommentera här: